همایش بین المللی توسعه روستایی در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می شود
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا، 'علیرضا رضوانی' پنجشنبه شب در گفت وگوی مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: این همایش بین المللی در روزهای 26 و 27 بهمن ماه جاری با همكاری سازمان پژوهشهای علمی صنعتی ایران، یك سازمان بین المللی دست اندركار توسعه روستایی، استانداری، جهادكشاورزی، همیاری شهرداریها، مسكن و شهرسازی، بانك كشاورزی، تعاون كار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: موقعیت خاص جغرافیایی، وجود روستاهای متعدد، توانمندیهای فراوان از جمله كیفیت خاك و استفاده از تجارب دانشمندان و محققان كشورهای منطقه و استانهای مختلف كشور زمینه ساز برگزاری این همایش بوده است.

سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری كرد؛ با برگزاری این نشست و استفاده از تجربه ها، دانش و توانمندی علمی دانشمندان و محققان و پژوهشگران ایرانی و خارجی در زمینه توسعه روستایی استان گامهای موثری برداشته شود.

وی افزود: برگزاری كنفرانس های ملی و بین المللی در دانشگاه سیستان و بلوچستان نه تنها سبب زدودن ذهنیت های منفی بخصوص در زمینه امنیت در این استان می شود بلكه توانمندیها و ظرفیت های مختلف در بخشهای مختلف علمی، پژوهشی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره این استان را به جهانیان ثابت می كند.

رضوانی اظهار داشت: تا پیش از سال 84 در دانشگاه سیستان و بلوچستان كنفرانسهای بین المللی برگزار نشده بود اما از سال 84 تاكنون 9 كنفرانس بزرگ بین المللی در این دانشگاه برگزار شد كه بنا به اظهار اساتید و دانشمندان شركت كننده، این كنفرانسها از غنای علمی بالایی برخودار بود.

وی ادامه داد: كنفرانس ملی شیمی آلی و كنفرانس بین المللی باستانشناسی از برنامه های دیگر دانشگاه سیستان و بلوچستان است كه بزودی در این دانشگاه برگزار می شود.

سرپرست دانشگاه سیستان و بلوچستان بیان كرد: ارتباط علمی با دانشگاههای معتبر كشورهای مختلف از اهداف و برنامه های این دانشگاه است.

وی افزود: دانشگاه سیستان و بلوچستان تاكنون تفاهم نامه هایی در زمینه برگزاری دوره های مشترك دكترا و سایر همكاریهای علمی با دانشگاههای سوئد، استرالیا، كانادا، هند، پاكستان، اندونزی و مالزی امضا كرده و قرار است تعدادی دانشجو از كشورهای مالزی و اندونزی در این دانشگاه پذیرفته شوند.

وی اضافه كرد: این دانشگاه آمادگی پذیرش دانشجویان خارجی بر اساس ضوابط و مقررات قانونی را دارد.

رضوانی بیان كرد: دانشگاه سیستان و بلوچستان از جایگاه و رتبه علمی بالایی برخوردار و تاكنون در بخشهای مختلف درخشش قابل توجهی داشته است بطوریكه در بخش 'نانو' حرف اول را در كشور می زند.

وی انتشار مجلات علمی پژوهشی را از دیگر فعالیتهای این مركز بزرگ آموزش عالی ذكر كرد و گفت: نزدیك به 18 مجله علمی پژوهشی توسط دانشگاه سیستان و بلوچستان منتشر می شود كه از این تعداد هفت مجله به زبان انگلیسی است.

وی اظهار داشت: یكی از این مجلات دارای رتبه 'آی اس آی' بین المللی است و امسال نیز رتبه نخست را در میان مجلات علمی سراسر كشور بدست آورده است. ك/2

653 ** 1574





:: برچسب‌ها: نور , آسمان , نقاشی های دیواری ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: